Fórum - Téma


Přestavba motoru atmosféra za turbomotor


Fórum Avia karavany Přestavba motoru atmosféra za turbomotor

Manuály  |  Inzerce  |  Model Avia karavan  |  Naše vozidla



2017-05-14 19:36:05

Protože nemám možnost to nějak rozumě poskládat do jednoho tématu, zkusím to takhle, snad nebudu ukamenován.

Předem chci upozornit, že má zkušenost je rok stará, t.j. rok 2016 a dále, že co úředník a úřad, to jiný výklad, co někde projde lehce, jinde je problém. Bohužel je to smutné, ale je to tak.

První info jsem získal zde http://www.avia-club.com/...y-jak-to-vlastne-je-18191. Přestože to nebylo moc optimistické , pustil jsem se do toho.

Něco málo jsem našel i zde http://www.avia-club.com/...asicska-avia-uprava-13772.

V dalším mě nasměroval zdejší guru Standa2.

Navštívil jsem magistrát, přestavby vozidel a zeptal se, jestli mi přestavbu povolí a zda v tom nebude někde zakopaný pes. Odpověď byla pozitivní, za předpokladu, že vyjádření výrobce bude souhlasné

Dále následovala komunikace s Odien Real Estate p.Dítě. Po telefonickém dotazu, jestli přestavbu povolí, jsem musel poslat kopii TP spolu se žádostí. Cca za 14dní přišlo povolení za pouhé

4.tis. kč. Text zhruba stejný jako u odkazu výše. V podstatě to znamenalo A20 přestavět podvozkově na A21T

V mém případě se to zkomplikovalo o to, že jim vypadla jedna číslovka z vinu a měsíc mi trvalo, než li jsem z nich vydoloval opravené lejstro.

Po té na magistrát s vyplněnou žádostí spolu s povolením výrobce, v tomto případě jeho zástupcem. Bylo zahájeno řízení a po měsíci povoleno zahájit přestavbu.

Já měl práci z větší části ulehčenou, protože auto bylo už přestavěno, jenom jsem musel upravit brzdy. A hurá na přestavbovou STK, ovšem nejdřív na váhu, zjistit pohotovostní váhu auta. Tady nastal první zádrhel. Auto bylo těžký, takže nastala odtučňovací kůra.

Druhý, vážnější problém nastal na samotné STK. Věc, na kterou mě nikdo neupozornil a já ji podcenil. Ono totiž přestavba nejde udělat svépomocí! Potřebujete papír, že to udělala odborná firma a jaké díly (typ) byli použity. Žádné čestné prohlášení, že jsem si to udělal sám, nepřicházelo v úvahu.

Papír jsem sehnal, naštěstí.

S protokolem zpět na magistrát a zase čekat měsíc na nové doklady.

Na závěr bych podotkl, že nikdo mi nedělal pakárnu, tu jsem si udělal z neznalosti sám, něco jako p.Holoubek. Jenom všechno trvalo zkrátka dlouho, úřední šiml byl neústupný.

Ještě jsem zapomněl, že jsem musel doložit, jak jsem nabyl motor. To jen pro úplnost.

2017-05-14 20:00:33

Je to úřad od ůřadu jiné. Se vším bych souhlasil, jen nevím proč bych si nemohl udělat přestavbu svépomocí? Ten stav je popsán v rozhodnutí z magistrátu. Já jsem si přestavěl sám. Proto to na STK zkontrolují, jak je to přestavěné.

2017-05-14 20:22:45

standa2: Ono se o tom už debatovalo ve vláknu u pana Holoubka. Po něm chtěli taky ten papír.

V realu to bylo tak, najel jsem dovnitř, technik kouknul do papírů a kde mám fakturu za přestavbu.

Já, že jsem si to udělal sám, že mu oskenuju můj výuční list....

Nezájem, že potřebuje papír z odborného servisu, že to je udělané tak, jak požaduje výrobce. A už jsem zase jel.

Jako perličku, co prý je otravuju s takovým nesmyslem, jako je přestavba motoru u staré avie. Vždyť to nikoho nezajímá.

Na druhou stranu, kdybych tam nacpal turbomotor z Manu, nikdo by si toho ani nevšiml.

2017-05-14 20:33:03

Nikde to není napsané, že to musí dělat firma. Zákon 56 v paragrafu 73 a 74 a ani vyhláška 341 par. 30 nic takového nenařizuje. Tak že kdo to nezná, musí věřit,co mu řeknou na magistrátu nebo na STK. Pana Holoubka jsem řešil osobně a případ detailně znám. To byl oříšek, ale ne v přestavbě, ale v osobě úředníka. I tak po obeznámení úředníka s příslušnými směrnicemi EU úspěšně dotaženo. http://www.avia-club.com/...-tema/1996-avia-a30-22496

2017-05-15 10:32:53

Skutečně pracovní jsem neměl problém s tím,že jsem tu výměnu motoru včetně toho,co požadovali u brzd provedl sám.Ostatně já žádný výuční list ani nemám.Jen mě na prvním jednání o přestavbě řekli,že oni nemohou znát všechny náležitosti o vyměněných dílech a chtěli,abych si toto nechal udělat v autorizovaném servisu,dokonce po prvé v jiné STK mě posílali k výrobci Avií,Byl jsem drzý a řekl jsem,že s autem ani do Prahy nebo do Indie nepojedu.Potom mě v jiné STK doporučili obrátit se na Brněnský Turbosol,kam odešli někteří pracovníci z Brněnské Avie.Tam mě napsali papír,že výměna dílů proběhla podle požadavku výrobce a odboru dopravy.Potom jsem mohl konečně na přestavbovou STK,tecnik si podle vyraženého označení ověřil typ motoru,protože D 407.03 nikde na motoru v této formě není.Potom mě vystavil přestavbovou STK,ale až na několikerou návštěvu,poněvadž nechtěli ,vlastě neznali použití již platných předpisů,podle kterých jemožno přiřadit Avii do jiné kategorie s technickou prohlídkou v dvouletém termínu.Jen znovu musím poděkovat Standovi,bez jehož itervence bych z těch obou úřadů toto nezískal.Viděl jsem na chatu,že se o podobnou věc snaží i pan Chaloupka,chěl jsem s ním probrat i použití klasické ruční brzdy,protože jsem pro ni nějak při instalaci vzduchokapalinových převodníků neměl místo,ale nepovedlo se mě spojení a není to až takové podstatné.


Odpovědět