Fórum - Téma


Redukční převodovka A31T, 5p20.73


Fórum Avia A31 Redukční převodovka A31T, 5p20.73

Manuály  |  Inzerce  |  Model Avia A31  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1995 A31 Turbo 3.6

12 diskuzí

Výkon motoru 65 kW (88 PS) . Maximální rychlost 100 km/h. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 3 596 ccm (219 cui), 4-válec, Řadový, D 407.03.

JNK 3 Okřínek, kontejner suťák, vyhřívaná zrcátka, uzávěrka, redukční převodovka,...



2017-04-16 19:16:26

Zdravím všechny, mám problém s redukční převodovkou, avii jsem pořídil před měsícem a předešlý majitel byl opravdu kutil, co se elektriky týče... chtěl bych vás tedy poprosit o pomoc, zda by někdo něvěděl, jak má být správně elektricky zapojené její ovládání, nebo snad i neměl toto rozšířené schéma, sehnal jsem pouze elektro bez redukčky..., řazení redukce je vzduchem, válec pro spínání má 2 elektropneumatické ventily - jeden elektromagnet bude nejspíš ovládán tlačítkem v kabině (případně jiným prvkem - nevím kterým, kontrolka tam je, ale kabel končí na konektoru a pár tlačítek na palubovce je vyměněno, takže ani symbol nepomůže...) a druhý koncákem pod pedálem spojky, vzduchově to zapojené je, pořadí sepnutí ventilů je mi jasné, ale nevím, na který vstup do válce má být přiveden vzduch jako první... z koncáku pod pedálem spojky zbyl jen plastový obal, neví někdo třeba číslo dílu, nebo alespoň jeho elektrické schéma kvůli náhradě ? Předem vám všem moc děkuji za odpovědi a pomoc.

2017-04-16 21:15:21

hirsch: Odporúčam prečítať vlákno http://www.avia-club.com/forum-tema/redukce-16870 a http://www.avia-club.com/...0?select=2621#message2621 http://www.avia-club.com/...ulka-sily-na-poloosi1.png

zopnutie vzduchovej cievky ovládania redukcie postačuje na krátku dobu t.j.na preradenie inak,trvalo zopnutá cievka, alebo tlak vzduchu nie je potrebný na udržanie zaradeného redukovaného a normalného prevodu ako je to napríklad u uzávierky zadnej nápravy, pripadne u prídavného pohonu(PTO) s hydraulickým čerpadlom na prevodovke. Kde iba po dobu privedenia tlakového vzduchu sú tieto zariadenia(uzávierka a PTO) v činnosti. Privedenie tlakového vzduchu na označený vývod znamená zaradenie N-normal R- redukcia tie výstupy na kable v zadnej časti ovladácieho vzduchom plniaceho valca je na signalizáciu zaradeného prevodu R- Redukcia na prístrojovú dosku. prevod na zaradenú Redukciu je 1:3do pomala( do sily)

2017-04-16 23:29:05

Milane, díky za informace. nějaký elektrický schéma nemáš ? Odkazy jsem si pročetl. Nevěděl jsem, že je při zařazení je třeba mít zabržděnou ručku... ovládaný to má být tlačítkem na palubní desce ? Když to vemu zjednodušeně, tak je potřeba 2-polohové tlačítko (třeba stejné jako je třeba pro PTO nebo uzávěrku), na něj přivézt 12V a zapojit do série s koncákem pod pedálem a protože mám vzduchovou ručku, tak ještě signál od čidla ruční brzdy (čož nutnost není), jednu polohu tlačítka na jeden elektromagnet a druhou polohu tlačítka na druhej elektromagnet a mělo by to šlapat. Kontrolku od redukce stačí napojit na 12V ,dál na čidlo redukce a z čidla na kostru. Jestli se mýlím, předem děkuji za opravu :)

2017-04-17 00:55:20

hirsch: Originál el.schému na ovládanie redukcie nemám. Ta podmienka zabrzdenej ručnej brzdy je taká "poistka"na blbuzdornosť obsluhy( môj nápad).Originali to asi fungovalo bez ručnej brzdy iba podmienka vyšľapnutím spojky( premostenie a spustenie obvodov na možné ovládanie cievok redukcie. skôr sa prikláňam za 3 polohové tlačidlo I-0-II(N-0-R)ako za dvojpolohové tlačodlo I-II(N-R) alebo spínače 0-I a 0-I(NaR) neni potreba mať stale zapnutú jednu z cievok na zaradenú polohu preto ta 0 poloha tlačilo stači stlačiť( zapnúť cievku ) na 5s na preradenie (z polohy Ndo R a opačne z polohy R do N ) čo je aj počuť zvuk presunu v redukčnej prevodoke, odfuknutie vzduchu po vypnutí cievky, rozsvietenie,pripadne zhasnutie kontrolky na pubnej doske pre rekukciu . ja osobne to ovládanie mam zapojené iba na funkčnosť nie na bezpečnosť a blbuvzdornosť t.j iba dva paralelné spínače (0-I) jeden pre radenie do N a druhý radenie do R a tiež zapojená kontrolka signalizujúca zaradenú polohu R

so obidvoma spinačmi cievok v zapnutej polohe mi redukcia nepreradí

2017-04-17 07:39:37

Myslel jsem to stejně a jak píšeš, 3-polohové tlačítko bude asi lepší. Příští tejden se na to podívám a dám vědět, jak to funguje, děkuju moc za rady, tohle je asi první forum, kde jsem se setkal s takovou ochotou

ještě bych měl otázku, mám pocit, že čidlo na pto má 3 vývody, jeden kontakt je samozřejmě kostra, druhej bude + pól, co je ten třetí ? taky + pól pro jinou součástku ? ve schématu má totiž jen 2 kontakty

2017-04-17 13:47:01

to je len zhoda náhod že do 6 hodín boli napísané požadované informácie. ak si prečítal vlákna v odkazoch tak zistíš 3-4 ľudia registrovaný na avia klube majú niejaké skúsenosti s redukčnou prevodovkou avie 4x2. Ak by si sa pýtal na to iste tak pred 3 rokmi, tiež by som ja nevedel odpovedať ( iba to ,že redukčná 4x2 prevodovka na aviu existuje)

Na sklapačke máme namontovanú 5°prevodovku s redukciou od jari 2015. Minulý rok hneď prvá jazda a redukčná prevodovka sa osvedčila pri zapadnutí prázdneho auta na mäkkom piesku , ľahko zaťažené auto už sa nedokázalo bez redukcie z toho piesku pohnúť( pravdepodobne niečo so spojkou, že nedokáže preniesť plný výkon motora na kolesá na N-prevod) Super vec ta redukčná prevodovka, doteraz najčastejšie používaný 2°cez R-redukciu.

K tomu 3pinovému spínaču na PTO pravdepodobne sa jedná o novší typ niejakej univerzálnej náhrady spínača(rozpínača)kde 2 piny fungujú ako spínač(spínací kontakt) a ten tretí pin ako rozpínač(rozpínací kontakt).

2017-04-17 17:12:26

Ak by si to chcel napojiť tak,aby to fungovalo aj pri podmienke zatiahnutej ručnej brzdy tak schéma by bola asi takáto

2017-05-23 08:35:40

Ahoj všichni,

mám také dotaz ohledně redukční převodovky. Kudy se do ní prosím nalévá olej a kolik, nebo je náplň společná s převodovkou? Myslím tím redukci v CIVA. Díky za rady. Pepík

2017-05-23 11:47:25

jvejsicky: áno olejová naplň je spoločná s prevodovkou.

2017-05-24 23:29:51

Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych na avii něco poopravil, rozchodil jsem uzávěrku a nefungovala mi redukce, udělal jsem elektriku, ventily fungujou, vzduch dojde až do válce, ale válec nezařadí... rozdělal jsem ho a zjistil, že píst byl v hliníkovym válci zakorodovanej... vyrážecí trn, lameláček do vrtačky, nový o-kroužky a už to bude chodit, zejtra naleju novej olej a hned ji zkusim, čeká mě asi 20 metrů dřeva, tak ať to funguje, bude to trošku trucktrial

2017-08-05 15:59:49

Chlapi poprosil by som o radu. Namontoval som nove cidlo na zpatecku ale svetla nesvietia. A ewlektrika do cidla ide. Overil so si to pomocou skusacky. Je problem v prevodovke ? Obcas svetla pri zpatecke zasvietia ale inokedy zas nie.

2017-08-05 18:26:30

Mer to poradne

Pri zapnutem klicku jde namerit proti kostre napeti

Pri zarazene zpatecce bude proti kostre svitit na obou vyvodech. Pokud nesviti na obou vyvodech, je spatny spinac. Pokud sviti na obou vyvodech a nesviti zpateckova svetla tak hledej chybu ve vedeni anebo ve svetlech. Vse se da zmerit

V prevodovce problem nebude.


Odpovědět