Fórum - Téma


Silnejší motor do A31t 4x4


Fórum Avia A31 Silnejší motor do A31t 4x4

Manuály  |  Inzerce  |  Model Avia A31  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1995 A31 Turbo 4x4

26 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2017-08-05 20:54:01

Poprosím znalých o radu , mám A31t 4x4 motor 61 kw vid foto, najslabší s turbom . Uvažujem o zámene motora za silnejší s interkulerom a chcem radu čo to obnáša po technickej stránke a ktorý motor by bol najvhodnejší. Prípadne je možné demontovať len interkuler ? Legislatývu neriešme. Za rady vopred vďaka.

2017-08-07 22:17:02

otázka je výmena motora za intecoolerový 76kw E1 D407.02 alebo intercoolerový 76kw E2 (Euro2)D421.76.01. pre začiatok odporúčam prečítať a preštudovať vlákno http://www.avia-club.com/...1-turbo-65kw-a-76kw-20187

2017-08-09 15:01:05

Takže mám motor 407.01 a prevodovku 5p20.88 . Ktorým zo silnejších turbo motorov s interculerom je možné nahradiť tej môj , tak aby mi zostala pôvodná prevodovka?

2017-08-09 16:26:02

Podľa mňa oba druhy motorov je možné použiť. Výrobca k intercoolerovému motoru používal už zosilnenú prevodovku s Označením 5PS34 resp. 5PS36(uE2) prevodovky sú viac rozoberané vo vláknach http://www.avia-club.com/...ia-31t-motor-421-76-19727 a http://www.avia-club.com/...cerpadla-s-domeckem-19628.

2017-08-14 17:16:25

Zdravim Vas. Mam aviu a 31 turbo. Idem kupovat prevodovku s redukciami a chcem sa spytat ci nema niekto na predaj kardan ?? Povedali mi ze tam ide kratsi nakolko je ta prevodovka dlhsia

2017-08-15 01:35:23

valentino: zaleží na aký typ rázvoru podvozku A31T sa bude montovať 5° prevodovka z redukciou.K,N,L EL podľa tohto sa bude jednať aj prislušná úprava časti kardanu. Napríklad ja som u sklapačky A3O s K rázvorom pri inštalácii 5°atmosferickej prevodovky s redukciou upravoval (skracoval) iba tú dlžkovo posuvnú časť kardanu s dvoma kardanovými krížmi. u ostatných rázvorov náprav N,L,EL podvozkov sa bude upravovať (skracovať) iba tá časť kardanu so stredovým ložiskom a jedným kardanovým krížom. ak sa podarí zohnať 5° prevodovku s redukciou, je vysoká pravdepodobnosť že tá 5° prevodovka bude typovo z atmosféry a a aj prevod na náhonu tachometra bude na atmosféru 21/10 pre atmosferický diferenciál 39/7. atmosferická 5°prevodovka oproti prevodovke z turba 65KW má aj iné kolieska (počtom zubov)v náhone pre hydraulického čerpadlo. iná je tiež aj priruba(unášač )na kardan 4dier(atmosfera) a 8dier(turbo)tie unášače kardanu by mali byť vzájomne zameniteľné. 5° prevodovka turbo 65kw (5P20.40)má 1°,2°a R° odstupňované viacej do sily ako tomu je na atmosferickej 5°prevodovke. vrchné kulisy na ovládanie prevodovky(atmosféra-turbo) sú odlišne ukončené na ovladacie tiahlo na ovládanie z prevodovej páky,ale tie kulisy by mali byť vzájomne zameniteľné na prevodovkách. Podľa mňa ak chceš ostať pri turbovej 5°prevodovke a so správnym ukazovaním rýchlosti tak rozborke a zborke redukčnej prevodovky výmenou určitých dielov (14/9 ozubených koliesok pre náhon tachometra)sa nevyhneš.

Asi zohnať 8dierový originál kardan pre redukčnú prevodovku bude veľký problém. To podľa môjho názoru ,skôr zoženieš príslušnú bežnú časť turbo kardanu na 8 dier (napríklad https://auto.bazos.sk/inz...974/Prevodovky-AVIA.php)a necháš skrátť a prevariť podľa potreby na mieru. Ja som zháňal originál kardan na A31T K, je trosku kratší ako ostatné kardany A31T N,L,EL a A21T furgona a to mi hodnú chvíľu trvalo pokiaľ som ten K-čkový kardan získal, problémom už bolo získať správne informácie o rozmere K turbo kardanu.

U A30 s redukčnou prevodovkou som sa vydal cestou skrátenia starého 4 dierového kardanu s poškodeným okami pre kríž a navarení novej časti s okami kríža.

Ďalej odporúčam prečítať vlákno http://www.avia-club.com/...odovka-a31t-5p20-73-23005 a odkazy v vnich a poriadne pozrieť fotky a hľadať odlišnosti na fotkách sú odlišnosti v závesoch na redukčnú prevodovku.. http://www.avia-club.com/...239?select=482#message482.

http://www.avia-club.com/...ce-druhe-prevodovky-23059 je tiež možná alternatíva k originálnej redukčnej prevodovke.

Ak máš na vozidle hydraulickú ruku tak problémom bude aj prístup k priečniku na záves prevodovky. Je potreba navrtávať doň ďalšie otvory na originál zaves pre redukčnú prevodovku. Ja som šiel cestou otvorenia priečnika a navarením spevňovacích výstuh.http://www.avia-club.com/...14/full/7764_dsc-0142.png

Najednoduchšia cesta ako ziskať silu na kolesá u A31Tje výmena diferencialu z 37/9(4,11) za 39/8(4,88)resp 41/9(4,55) jasne pre správne zobrazovanie rýchlosti je nutná aj výmena koliesok pre náhon tachometra v zadnom držiaku prevodovky. Ďalšou možnou a trochu zložitejšou cestou je úprava motora(výmena motora)na silnejši verziiu s intercoolerom 76kw http://www.avia-club.com/...1-turbo-65kw-a-76kw-20187

ak chceš porovnávať čo spraví atmosferická 5°prevodovka v A31T tak výpočítané hodnoty sú v tabuľke http://www.avia-club.com/...select=21634#message21634 na porovnanie ďalšie tabuľky s hodnotamiu sily na poloosi sú v mojich príspevkoch vo vláknach ktoré sú v odkazoch http://www.avia-club.com/...ulka-sily-na-poloosi1.png http://www.avia-club.com/...lka-sily-sredukcoiu-1.png http://www.avia-club.com/...ll/8446_tabulka-turbo.png


Odpovědět