Fórum - Téma


úprava žhavení


Fórum Technický koutek úprava žhavení


Diskuze o vozidlu

1996 A30 3.3 VIN: 20 76 02990

1 servisních knížek  |  121 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 58.8 kW (80 PS) při 3200 ot./min. Točivý moment 196 Nm (145 ft/lb) při 21 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 3 319 ccm (203 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, 712.01.

Avie byla koupená od známeho ve stavu počáteční přestavby.Prakticky jen s puvodni kabinou a s upraveným rámemem s vevařenými příčníky.Neměl jsem prakticky žádne zkušenosti jen velkou letitou touhu takové vozidlo mít.Záměr puvodniho majitele jsem pro ...



2015-05-27 20:58:14

Prosím o radu ,týkající se úpravy žhavení.Měním motor 712.01 výměnou za motor D 407.03.Tento motor je osazen 4 žhavicími svíčkami oproti jedné u staré 712.Nebudu tam mít vše co přísluší novému motoru,hlavně pokud se týká žhavení při každém startování přes čidla vyhodnocujími nutnost přižhavení.Chtěl bych používat stavající tlačítko pro žhavení při použití nějakého stykače,který by snesl zvýšený odeběr proudu.Nepotřebuji použití kontrolní svítilny.A to je můj problém,protože o takovém zařízení nemám páru a nechtěl bych za něj utratit důchod.Budu rád za vaši radu.

2015-05-28 00:35:44

holoubek: V sklapačke A30 mám kabínu A31.1 R.V 1988 a vyšie(panel kontroliek typuKarosa,Liaz,Tatra).Na žhavenie je tlačítko umiestnené na ľavo od budíkov stlačanie z hora( nie na ľavo a stlačanie z predu) stlačením tlačitka žhavenia dôjde k zopnutiu relé(relatka)ktoré je umiestnene za sivým papierovým deklom v ľavo od nohy vodiča.( A30 pôvodná tomto mieste tam mala umiestnenu plastovú fľašu na kvapalinu na pumpičkove ovládanie odstrekovania čelného skla).Zopnuté relé pústi veľky prúd do žhaviča a rozsvieti kontrolou žhavenia. popíšem schému zapojenia. Pod prístrojovej doskou zo spodnej časti je svorkovnica tvár štvorca samé hrubé kable( vodiče) stále pod + napájaním. Jeden hrubý červeny napajaci kábel ide zo svorkovnice tvaru štvorca na relé žhavenia. Tento kábel +je stále pod napaťim (prúdom). Ďalší kábel čierny ide zo spínače skrinky poloha 1 a ide na tlačítko žhavenia. Druhý kábel červeny z tlačitka žhavenia ide na ovládaníe zapínania do rele. Ovladanie rele druhý kábel je farby bielej a ide na kostru-.zelený kábel hrubý z ovládaný ( pod napätím iba pri zapnutom kľúčiku v spínače skrinke a súčasne aj na stlačením tlačítka žhavenia) ide z relé ide na svorky pred poistku č 14.Na svorku za poistkou č14 ide čierny kabel na žhavič do sania, a zároveň ide kábel čierny zo svorky za poistkou č14 na kontrolku žhavenia.Druhý kábel z kontrolky žhavenia ide na kostru- Označenie farbou možepopisovať farbu vodiča a lebo iba farbu bužirky napichovačky.Klasika A30 to má schému zapojenia takúto napájanie zo svorkovnice tvaru štvorca ide na napájanie + spinacej skrinky. Poloha 1 spinacej ide na napájanie tlačitka žhavenia. Z tlačitka žhavenia vedie kábel na žhavič do sania. Kábel žhaviča je podnapätim pri zapnutom kľúčiku spínače skrinky v polohe 1 a stlačenom tlačitka žhavenia. Najlepšie je urobiť ovládanie žhavenia ako to je u turba teda zabezpečiť si regulátor žhavenia a 80A poistku a kontrolku na žhavenie a naťahať káble podľa zapojenia žhavenia turba. Prípadne použiť pôvodne tlačítko žhavenia ako medzipoloha kľúčiku v spinacej skrinke medzi 1 a 2 ktorá spína žhavenie u turba. Avii na diely a dielov z avii je v inzercii dosť skús pohľadať, navštiviť vrakač, prípadne zberné suroviny.

2015-05-28 08:04:31

Děkuji za zprávu.Uvažoval jsem o zapojení tak,že původní tlačítko použiji k sepnutí přídavného stykače a proud který půjde na žhaviče odeberu z přívodu proudu do startéru ,samozřejmě přes další patřičnou pojistku.Mě by spíše zajímalo o označení možného stykače proudu.

2015-05-28 17:10:08

holoubek: myslím, že by mělo stačit toto relé http://shop.elancar.cz/rc...a35b090b6a80c7919b63cfc8c

Zapojení může být jak píše Milan, relé bych dal do motor. prostoru, třeba někam co je relé dobíjení a napájecí proud vzít ze starteru přes pojistku by asi šlo. Kontrolku by napojil na relé na vývod 87, aby bylo vidět, že relé spíná a teče proud do žhaviček.

Teď mě napadá, že by šel použít stávající kabel, který šel na stávající žhav. svíčku, jenom by se napojil na vývod relé 85, 86 ukostřit, 30 přívod od silové pojistky 50A http://www.campi-shop.cz/...ukt/drzak-pasove-pojistky , 87 vývod na žhav. svíčky + bych asi natáhl kabel na kontrolku, ale to záleží na tvořivosti

2015-05-28 17:26:34

holoubek: Montuje se pojistkové pouzdro žhavení s 80-ti A tavnou pojistkou a regulátor žhavení,ten má označení RZ 1260B,nebo RZ 1260C (ten má navíc vývod na čidlo teploty umístěné na výměníku a žhaví tak podle teploty motoru).Dá se koupit kolem tisícovky.

2015-05-29 13:04:47

zvonda: Děkuji za zprávu.To označení je to,co potřebuji.Já mám katalog náhradních dílů je na A30 31 a tak jsemsi to označení nemohl najít.Zdravím.

č

2015-06-07 21:15:19

holoubek: Pridanávam aj pár fotiek relé na žhavenie ( nie časovač alebo časovacie relé) v našej sklapčke s jednožhavičom v saní.

2017-08-06 11:42:42

zvonda: ahoj,, je to dlhsia doba,, ale pisal si o cidle teploty na vymenniku,, nejake cislo toho cidla nemas? Dorabam regulator zhavenia ARZ-12V/C na motor Peugeot 1.9D.. vsetko by fungovalo, ale regulator ide stale,, mozno ma cidlo teploty na tomto motore iny odpor ako ten na Avii,, alebo ma ten na Avii nejaky spinac. Ale nikto mi nevie dat info k tomu.. DIK


Odpovědět